Контакти Запитване за цена на круиз/яхта Бюлетин
Skype: Cruise.BG Телефон: (О2)422 4040, 0884154492

Как да изберем круиз

  
  
  
  
 
 English
Add to favorite Send to friend Print  

Въпреки, че настоящия сайт е най-големия в България и съдържа огромно количество информация за круизи, круиз линии, кораби, яхти, маршрути по целия свят, палуби, видове каюти, съвети, видео, цени и т.н., препоръката ни е да намерите време да поговорите с нас, за да обсъдим вашите персонални изисквания и очаквания. Ползвайте информацията в интернет само за първоначален ориентир, дори когато вече имате опит с предишни круизи. Не само че има съществени различия между отделните круиз линии, техните маршрути и продължителност, периода на резервиране и на плаване, но има немалки разлики дори между корабите от флотилията на една и съща круиз линия. Можете да се свържете с нас на skype: Cruise.BG или на тел. 02/422-40-40 или 0884-154-492. Консултациите с акредитиран круиз експерт в Cruise.BG са БЕЗ допълнително заплащане (засега), а съветите, които ще получите от нас могат да се окажат доста ценни и от финансова гледна точка и от гледна точка на вашия личен комфорт. Все пак много малко хора от България са обиколили всички континенти по целия свят. Възползвайте се от нашия опит, а не приемайте нещата за даденост - едно лъжовно усещане, което компютрите създават у всички нас. Света е пъстроцветен и се мени всеки ден!

Практиката показва, че в България немалка част от традиционните туристически агенции злоупотребяват с понятието „круиз” и подвеждат неинформираните потребители. Нека да внесем уточнение какво НЕ Е круиз. Круиз ваканцията НЕ включва:

    - фериботи
    - параходи, извършващи транспортни функции между различни портове
    - корабчета за разходка за 50-100 човека
    - комети



В опита си да съставят екскурзии на ниска цена, част от българските туристически агенции и туроператори включват споменатите транспортни средства и слагат етикета „круиз”. Всъщност ваканцията на круиз лайнер коренно се различава от функцията транспорт по море.

Как обаче да различим кое е транспорт и кое е круиз? Както навсякъде, така и в круиз индустрията са налице търговски марки. Тези марки са имената на круиз линиите и подобно на марките леки автомобили например, се различават по комфорта и цената за ваканция на борда на техните кораби. Най-общо казано съществуват четири сегмента на предлагане на круиз ваканции:
    - икономичен (бюджетен) сегмент – съответства на ориентировъчни 2-3 звезди при хотелите, поддържани кораби стари модели, обикновено на all inclusive база (стартирали на вода 70-те/80-те години, тесни коридори и каюти, общи пространства далеч различаващи се от атмосферата и дизайна на съвременните круиз кораби, евтина храна на блок маси). Ориентировъчна цена на пасажер на ден в двойна каюта: от около 60 – 80 евро

    - стандартен сегмент – кораби 4-5 звезди, нови, модерни, големи. Тук няма all inclusive, храната е добра, но не е висша кухня (освен в специализираните ресторанти на борда). Напитките не са включени в цената (с изключение на чай, шварц кафе, вода и сокове от машина). Атмосферата и комфорта са на много добро ниво, вечерните забавления са в стил Бродуей, много забавления и занимания за деца. Много добро съотношение цена/качество. Не можем да говорим за лукс (най-големите кораби не са най-луксозните кораби). Ориентировъчна цена на пасажер на ден в двойна каюта: от около 70 – 110 евро.

    - първокласен сегмент - кораби 5+ звезди, значително по-малки като капацитет от стандартния сегмент, значително по-малко деца на борда. Кухнята е много по-добра от тази в стандартния сегмент, дори понякога граничеща с гурме. Сомелиери на борда. Напитките отново не са включени в цената (с изключение на чай, шварц кафе, вода и сокове от машина). Обслужването е на по-високо ниво, забавленията са ориентирани към пасажери с по-висок интелект и познания в различни сфери. Едва тук, при гости, настанени в по-горен клас каюти и апартаменти можем да използваме думата „лукс”. Ориентировъчна цена на пасажер на ден в двойна каюта: от около 120 – 130 евро.

    - ултра-луксозен сегмент – малки кораби 6 звезди, както и големи луксозни яхти. Съотношение обслужващ персонал към пасажери: 1:1. Висша, гурме кухня. Почти винаги напитките са включени в цената. Децата почти липсват. Забавленията са ограничени. Възрастовата граница на гостите е най-висока, в сравнение с останалите сегменти. Същото се отнася и за финансовите възможности на пасажерите. Ориентировъчна цена на пасажер на ден в двойна каюта (обикновено са само апартаменти, с или без балкон) : от над 200 евро.
    Цените обаче се променят непрекъснато (според сезона, продължителността на маршрута и периода на направа на резервацията) и е много лесно човек да бъде заблуден, особено избирайки между първите три ценови нива. Затова е нужно да знаем и имената на круиз линиите от съответния сегмент:

    В икономичния сегмент оперират:
        - Louis Cruise Lines
        - Pullmantur
        - Thomson Cruises
        - Iberocruceros
        - Island Cruises
        - Monarch Classic Cruises
        - Ocean Village
        - Happy Cruises
        - AIDA Cruises и други.

        В стандартния сегмент оперират най-много кораби в съответните круиз линии:

        - Costa Cruises
        - NCL (Norwegian Cruise Line)
        - Royal Caribbean
        - Princess Cruises
        - Carnival
        - P&O Cruises
        - MSC
        - Star Cruises и други
        В първокласния сегмент предлагането е по-ограничено:

        - Celebrity Cruises
        - Azamara Club Cruises
        - Cunard
        - Holland America
        - Star Clippers и други

        В ултра-лукс сегмента конкуренцията е голяма:

        - Crystal Cruises
        - SeaDream Yacht Club
        - Oceania Cruises
        - Windstar Cruises
        - Silversea
        - Regent Seven Seas
        - Yachts of Seabourn
        - Orion Expedition Cruises и други



    Нека да опростим нещата от множеството имена. Сегментите, към които препоръчваме да се насочи българския потребител са стандартния и първокласния. Защо?

    Болшинството от корабите на круиз линиите в икономичния сегмент (кораби 2 и 3 звезди) са стари. Въпреки, че са прилично поддържани, моделите на тези кораби в голямата си част са от 70-те и 80-те години на миналия век. Отличават се с ограничени съоръжения за игри, атракции и забавления. Общите пространства са в диапазона 2-3 звезди, а кухнята е далеч от впечатляваща. В допълнение, цената за круиз на борда на корабите на тези круиз линии се доближава изключително много до цената за круиз на борда на корабите от по-горния сегмент – стандартния. Разликата обаче между кораб от 70-те и модерен круиз лайнер 4-5 звезди отпреди десетина години или по-нов, е меко казано сериозна.

    На практика цените за стандартния сегмент кораби (4-5 звезди) започват от около 10-20 евро на човек на ден повече от тези в икономичния. Заслужава ли си обаче човек да похарчи тази сума в повече за едноседмичен круиз на кораб 4-5 звезди? Да, определено си заслужава. Съвременният дизайн, големите пространства, цялостният комфорт, качеството на храните и напитките, изключителното разнообразие от атракции, забавления, мюзикъли и представления на живо, клубовете и заниманията за деца от различни възрастови групи и интересните семинари и дегустации на борда са само една част, за която си заслужава да изберете именно корабите от този сегмент.



    За тези потребители, с очаквания за висша кухня и сомелиери, още по-персонализирано обслужване, внимание към детайла и по-малко деца на борда, е сегмента на първокласните круиз линии. Цената за круиз на борда на тези кораби е доста близка до тази на корабите от стандартния сегмент. Разликата започва от около 20-30 евро на човек на ден. Ако имате финансова възможност и държите на споменатите елементи за вашето цялостно преживяване – да този сегмент е за вас и цената си заслужава да бъде платена.

    От 2011-12-та година ултра-лукс сегмента стана ценово много по-достъпен отколкото някога е бил. Средната възраст на пасажерите падна значително, а продукта на круиз линии като Crystal Cruises и SeaDream Yacht Club например се ориентира към успешните млади професионилсти. Бутиковите дестинации, достъпни само за по-малки кораби и луксозни яхти коренно променят възприятието за цяла една дестинация. Пример: докато маршрутите на Costa, MSC и Carnival включват пристанищата на големи промишлени центрове като Барселона, Рим и Атина, то с операторите в ултра-лукса ще видите Сен Тропе, Портофино, Капри, Монте Карло, Позитано и други подобни. Самите ултра лукс съдове също коренно се различават и като персонализирано обслужване, елементи включени в цената, размер на каютите и разбира се по цялата обграждаща ви среда и характеристика на пасажерите на борда.



     
    Дестинация Круиз линия
    Предпочитан месец Продължителност
     

     
    Питай Илиян
    Акредитиран круиз
    експерт



    Видео

     

    HTML tutorial